Ik, dat is in onze taal één van de meest, zo niet het meest, gebruikte woord. Een logisch gevolg van de werking van je brein. Het egoïsme is de belangrijkste stimuli voor het oerbrein. Alles draait om ik, iedereen praat tegen zijn ik, heel veel mensen maken foto’s van ik (die noem ik dan selfies). Check je WhatsApp maar eens als je een bericht schrijft. Grote kans dat bij de suggesties het woord ik terug te vinden is. Er wordt, zoals blijkt uit onderzoek, door ik bij jou dus, een beetje dopamine aangemaakt en dat geeft een lekker gevoel. En wat je hier dan mee kan, dat wordt duidelijk in de training!

Om mijn dopamine ook een beetje te stimuleren een paar zinnen Victorverheerlijking. Ik, Victor Klop, ben meer dan 20 jaar enthousiast trainer, spreker en docent bij bedrijven en hogescholen. Uit de terugkoppeling komt naar voren dat de lessen en trainingen praktijkgericht zijn. Quote: “We kunnen dit echt toepassen in de praktijk.” Ook blijkt uit verschillende evaluatie dat de humor aanslaat. Quote: “We hebben vooral veel gelachen….”

Grote merken passen beïnvloeding toe bij hun klanten, ik zie dat bij de onafhankelijke retail niet altijd terugkomen. Vanuit mijn standpunt dat bij retailers meer omzet te behalen valt, is deze training ontwikkeld. Betere overtuiging en beïnvloeding van klanten, betekent meer omzet. Meer omzet betekent een beter bestaansrecht. Samen maken we de retail sterker!

Sinds 1998 (dat is de vorige eeuw) werk ik met veel plezier samen met mijn twee vrienden (en compagnons) in de KLVB Groep. Kees en Bob zijn (met vele andere en voor meer dan 95% onbewust) de inspiratie achter het boek en deze training.

Persoonlijke visie:

“Passie voor ontwikkeling met de kracht van humor om te overtuigen.”